RECENZJA / "Sprawy Niny Frank" - Katarzyna Bonda


Katrzyna Bonda urodziła się 26 sierpnia 1977 roku. Jako polska autorka zadebiutowała w 2007 roku powieścią kryminalną Sprawa Niny Frank – została nominowana do Nagrody Wielkiego Klibru. W 2008 roku wydała "Polskie morderczynie" oraz "Zbrodnię niedoskonałą" napisaną wspólnie z komisarzem Bogdanem Lachem. W 2010 roku wydała kolejną powieść kryminalną o policyjnym profilerze - "Tylko martwi nie kłamią". Z wykształcenia jest dziennikarką - pracowała m.in. w "Super Expressie", "Newsweeku", "Wprost", a obecnie współpracuje jako freelancer z wieloma tytułami prasowymi.

Jest to pierwsza część cyklu przygód Hubert Meyer, detektyw i pierwszego profiler w polskiej literaturze kryminalnej. Jako psycholog wykonuje portrety psychologiczne nieznanych sprawców. Akcja powieści rozgrywa się w dwóch światach – mała wioska, miejscowość przygraniczna, Mielnik nad Bugiem, gdzie mieszkańcy spokojnie żyli. Drugi to centrum stolicy, w którym żyje najpopularniejsza aktorka polskich seriali, Nina Frank. Kiedy aktorka zostaje odnaleziona martwa w domku nad Bugiem, do miasteczka przyjeżdża Hubert Meyer – znany polski profiler policyjny. Powoli, małymi krokami odkrywa prawdziwe życie i tajemnice gwiazdy. Próbuje stworzyć profil jej mordercy, przy czym analizując również swoje życie, poddając się wspomnieniom.

Była to pierwsza moja styczność z tą autorką. Mimo, mojego uprzedzenia do „polskich” autorów, zaskoczył mnie styl pisarki. Prosta fabuła szybko mnie wciągnęła i nie umiała mnie oderwać. Nie ukrywam, bywają lepsze książki, ale na leniwy wieczór zdecydowanie polecam.

Tytuł: Sprawy Niny Frank
Cykl: Hubert Meyer (tom 1)
Autor: Katarzyna Bonda
Wydawnictwo: Muza
Data wydania: 2015-09-30
Ilość stron: 416
ISBN: 9788377589632

Komentarze

  1. Słyszałam o pisarce, ale nie miałam okazji czytać jej twórczości. Być może to właśnie od tej książki zacznę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty