RECENZJA / "Mróz" Marcin Ciszewski


Marcin Ciszewski należy do grona polskich autorów najbardziej znanych. Jego książki to głównie kryminały z domieszką sensacji osadzone w Polsce. Ukończył historię na Uniwersytecie Warszawskim. Oprócz pisania zajmuję się również, pogłębianiem wiedzy o okresie II wojny światowej. 

Poznajemy głównych bohaterów w miejskiej policji. Jakub Tyszkiewicz, nadkomisarz zostaje wybrany do śledztwa w sprawie meteorologa Wicherka. Skompletowany zespół jednak nie mógł wykazać się rezultatami, ponieważ już po 24 godzinach bez wyjaśnienia został rozwiązany. Wszystko zmienia, gdy zostaje porwana żona nadkomisarza.

Mimo wielu poleceń ciężko było mi przebrnąć przez tą książkę. Autor pokazał tutaj swój talent pisania – prosty, czytelny przekaz. Jednak akcja zaczęła się dziać dopiero po przeczytaniu ¾ książki. Jak na mnie długo ją męczyłam. Tak, to prawda powieś, posiada wysoką ocenę, niestety do mnie nie przemówiła. Bohaterowie są ciekawi, ale jak długo można czytać o rutynowych czynnościach w pracy. 

Jeśli ktoś uwielbia polskie kryminały, polecam. Ci, którzy wolą szybką i nieprzewidywalną akcję nie polecam. Nie jestem zdecydowana czy sięgnę po następne tomy.



Tytuł: Mróz
Cykl: Jakub Tyszkiewicz (tom 1)
Wydawnictwo: Ender
Data wydania: 21 października 2010
ISBN: 978839006632
Ilość stron: 416

Komentarze

Popularne posty