RECENZJA / "Dwór cierni i róż" - Sarah J. Maas


Sarah J. Maas jako amerykańska autorka zadebiutowała na świecie jakoś pisarka bestsellerowej serii Szklany Tron. Urodziła się 5 marca w 1986 roku w Nowym Jorku, a swoją pasję zaczynała już rozwijać od najmłodzych lat. 


Powieść przedstawia nam świat podzielony murem na dwie różne rasy. Ludzi oraz fae, magiczne stworzenia przypominające na pierwszy rzut oka człowieka. Od wielu lat istnieje przekonanie, a także nienawiść do siebie nawzajem. Z rasy ludzi na początku książki poznajemy dziewiętnastoletnią Feyr'e. Ukrywając się wśród drzew stara się upolować jedzenie dla swojej przymierającej głodem rodziny. Jako młoda kobieta, ba nawet jako jeszcze dziecko dba i utrzymuje swojego ojce oraz siostry przy życiu. Wszystko zmienia się w jednej chwili, gdy pewnego dnia za blisko zbliżyła się do magicznego muru. Wybierając przede wszystkim bezpieczeństwo swoich najbliższych zabija wyjątkowo wielkiego wilka. Jednak nie miała pojęcia, że jest to jeden z fae pochodzący z Prythianu.

„- Nadziei potrzebujemy w równej mierze co chleba i mięsa - wszedł mi w słowo i spojrzał na mnie bystrym wzrokiem, co u niego było rzadkością. - Potrzebujemy nadziei, bo ona daje nam siłę, by trwać.”

Słyszałam wiele chwalebnych opinii na temat tej książki. Sięgając po nią, nie wiedziałam czego się spodziewać. Początek zapowiadał się imponująco, jednak czym dalej tym było gorzej. Jest to powieść zdecydowanie dla młodzieży. Lekkość języku i dokładne opisy emocji, sprawiają, że książkę pochłania się jednym tchem, jak nie kilkoma. Czym dalej przewijałam strony, tym bardziej drażniła mnie główna bohaterka. Jej naiwność, dziecinne nastawienie do świata i egoistyczne podejście. Miałam chęć odłożyć książkę, nie kończąc jej. Mimo to, autorka wywiązała się ze swojego celu i uratowała swoje imię w moich oczach. Pod koniec książki, bohaterka zmienia się w niedojrzałą emocjonalnie dziewczynkę, kobietę zdecydowaną oraz zaborczą. Mam nadzieję, że w kolejnych częściach autorka utrzyma bohaterkę w tym stanie.

Tytuł: Dwór cierni i róż
Wydawnictwo: Uroboros
Data wydania: 27 kwietnia 2016
ISBN: 9788328021419
Ilość stron: 524




Komentarze

Popularne posty