Życie kobiet w krajach muzułmańskich

 


Autorka pisząc pod pseudonimem Laila Shukri jest znawczynią Wschodu. Sama jest Polką, mieszkającą w krajach arabskich a jej mąż jej muzułmaninem. Obecnie jej miejsce zamieszkania to Emiraty Arabskie. Swoją sławę zyskała debiutanckiej powieści „Perska miłość”. Od tego momentu stworzyła wiele książek borykający problem kobiet w krajach muzułmańskich.

Znana nam bohaterka z poprzednich części, Joanna przeżywa ciężkie chwile w swoim życiu. Po nagłym wyjeździe z Bali, gdzie planowała wspólną przyszłość z Richardem, zmuszona została do dalszego życia ze swoim nieustannie gnębiącym ją mężem. Nagły wybuch pandemii i związane z tym ograniczenia na całym świecie jeszcze bardziej pogarszają sytuację. Joanna, zmuszona zostaje żyć pod jednym dachem z nienawidzonym człowiekiem. Jakby jeszcze tego byłoby mało, Richard brakiem długiego kontaktu dodaję jeszcze jedno zmartwienie na głowę bohaterki. Zaczyna wątpić co do uczuć swojego kochanka. Czy wszystko co ich łączyło było tylko wielką ułudą?

Jest to kolejna część cyklu „Perska Miłość”. Poruszający temat sytuacji kobiet w krajach muzułmańskich jest ciekawym aspektem. Nie ukrywam, że właśnie ta strona powieści przyciągnęła mnie, aby po nią sięgnąć. Dowiadujemy się, do czego może być zdolny mąż, jeśli żona nie zachowuje się stosownie na swoje miano.

Spodziewałam się tutaj niezwykłej powieści, która mnie urzeknie swoim klimatem. Niestety tak się nie stało. Główna bohaterka bardzo mnie irytowała. Odebrałam ją wykreowaną blond kobietę, która nie ma żadnych pasji, żadnych zainteresowań w życiu. Ważne są dla niej tylko pieniądze. Trochę zawiodłam się, że autorka więcej poświęciła covidowi niż faktycznej historii powieści.

Styl i język autorki nie jest zły. Wręcz przyjazny, a kartki pochłania się błyskawicznie. Jednak po prostu to nie była powieść dla mnie.

Wydawnictwu Prószyński i S-ka dziękuje za możliwość zrecenzowania.

Tytuł: Perska niepewność
Cykl: Perska miłość
Autor: Laila Shukri
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Data wydania: 2021-07-13
Ilość stron: 448
ISBN: 9788382341836

Komentarze

Popularne posty